LØYPERAPPORT LANGFREDAG.

Dette ser ut til å bli påskens fineste dag. På Beitostølen kjører vi grønn 2, blå 1, forsiden på blå 3, rød 1 fra Beitostølen til toppen av Oleskaret og rød 3. På Valdresflya kjører vi på begge sider av veien. På nedsiden av FV-51 er det tildels lite snø og isete, mens det på oversiden av veien er stort sett bra forhold. På Flya er det meget gode forhold. Været kl. 6: Beitostølen -8 grader, svak nordlig bris og klart, pent vær, på Flya var det kl 6 -12 grader og nordlig bris 5 m/s.

Mellom kl. 12 og 14 i dag vil Beitostølen Løypeforening ha en presentasjon av foreningens arbeid på toppen av stolheisen i Bjødnabakko. Har dere spørsmål/forslag til oss så er dere hjertlig velkomne.

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Info. Bokmerk permalenken.

3 svar til LØYPERAPPORT LANGFREDAG.

  1. Nå er det jo fint med sne på nedsiden av rv51, ikke is. Hvorfor ikke kjøre grønn1, blå 2, 7 og 3 med litt lettere maskin? Men det er fint å lage spor selv, også, i puddersne!

  2. Geir Hellerud sier:

    Hvorfor kjører dere ikke stadion?? Der ville det blitt knall forhold i dag, dersom dere hadde kjørt,

  3. Ernst Løksa sier:

    Hei. Rakk ikke å komme til stoheisen i dag så tar noen forslag her. La meg ført få understreke den fantastiske jobben som dere løypekjører gjør – spesielt i år med de vanskelige forholdene som har vært.
    Tilgjengelighet fra skistadon – sentrum. Etter mitt syn er det viktig for skiløpere av alle kategorier å kunne ha skia på beina hele tiden uten å være redd for riper og skader ved veikryssinger osv. I tillegg blir helhetsinntrykket og naturopplevelsen mye bedre. Hovedløypa ut i fra stadion burde være som i dag, men ikke opp til krysset Beitovegen/RV51. I stedet den nederste løypa som kommer ut ved parkeringen i Beitovegen. Viktig og hvis mulig – tunnel under Beitovegen uten sving og hvor Knut sin største maskin kan kjøre gjennom. Har vært en del rundt på skirenn, og det er faktisk veldig sjelden at det er brorer over større veier – i stedet tuneller som burde være enkle å rimeligere å lage. Prat også med de som freser å be de å løfte fresen 5 -10 cm der hvor løypa krysser småveger. Da kan både biler kjøre gjennom og det er snø nok til å krysse småveger.
    Ved en slik løsning er det også muligheter å arrangere større turrenn – det er det ikke i dag.

    Tiidligsnø skogsløype. Ved dårlig vær er det for lite lette skogsløyper. Hvis mulig – utvide løypa rundt Beitotjern med 2 -.3 km. Hvis tunnel under Beitovegen, får man et mye bedre tilbud til alle kategorier skiløpere og man kan starte fra stadion. Viktig å prioritere skogsløypene ved dårlig vær/forhold og heller nedprioritere fjelløyper over skogen ved dårlig vær. Viktig også å ha et godt og tørt underlag til skogsløypene – her er det en del å hente.

    Skilting – det har jeg nevnt før. Stadionløypene i hvert fall bør skiltes bedre. Markere fartsretning og skilt som viser «nedkjøring farlig og forbudt». Videre opplysningsskilt om «forbudt for gående» i skisporet.

    Fristilløyper. Ganske bra i dag, men viktig å har hele eller deler av rød 1 som fristil selv med dårlig forhold og bruk av smal maskin. Brukes liten maskin holder det med ett spor i kanten hvert fall på tider utenom de store utfarts dagene.

    Er klar over at noen av forslagene over ikke er løypelaget sitt ansvar, men dere kan vel spille ballen videre. Takk for godt arbeid til løypekjørerne og fortsatt god påske.

Kommenter

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s